Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer
Slagerij Aad van Eijk BV
Van Beethovenlaan 13
2253 BD Voorschoten
Telefoonnummer: 0715615940
Mailadres: info@slagerijvaneijk.nl
KVK nummer: 65430085
Btw-identificatienummer: NL 8561.08.704.B.01
Hierna te noemen ‘ondernemer’.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer in de winkel en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden gemaild.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een computer oid. Indien dit niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toe gemaild.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 3 - Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud op de afbeelding en afwijkingen aangegeven in de begeleidende tekst. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zo compleet mogelijke informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Dit betreft in het bijzonder:
a. de prijs inclusief belastingen;
b. de eventuele kosten van aflevering, indien voor de verzendmethode ‘Thuis bezorgen’ is gekozen;
c. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
d. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
e. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
f. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
g. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
h. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
i. de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
j. de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Het aanbod op de website bevat hoofdzakelijk natuurproducten, hierdoor kan het gewicht per product minimaal afwijken van wat op de website als richtlijn wordt aangegeven. De afwijking zal maximaal 20 % bedragen en op de te betalen factuur zal het juiste gewicht en prijs worden weergegeven.
Artikel 4 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige internetomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop, indien van toepassing;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud;
voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
Artikel 5 – Herroepingsrecht
Bij producten:
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De bedenktijd gaat in wanneer de ondernemer de bestelling ontvangen heeft en heeft bevestigd aan de consument. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- Het herroepingsrecht vervalt wanneer het verse producten (vlees/voedsel) betreft, die kunnen bederven en de voedselveiligheid in gevaar kunnen brengen.
- Het herroepingsrecht vervalt voor de waardebonnen. Zie voorwaarden ‘waardebonnen’.
- De consument kan voor de non-food producten gebruik maken van het herroepingsrecht, mits de verpakking en het product ongebruikt zijn en in de originele staat binnen de vastgestelde termijn van 14 dagen, conform de instructies van de ondernemer, met uitzonderingen van de waardebonnen.
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van mail of per telefoon aan de ondernemer.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het non-food product.
- De ondernemer zal het non-food geretourneerde product beoordelen en wanneer het product ongebruikt en in originele verpakking retour gezonden wordt, overgaan tot betaling van het aankoopbedrag.
Artikel 6 – De prijs
- Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro’s.
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Artikel 7 - Garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte garantie beperkt niet de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Artikel 8 - Levering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten
- De webshop kent een tweetal opties bij het bestellen van producten: ‘ophalen in de winkel’ en ‘thuis bezorgen’. De optie ‘thuis bezorgen’ geldt alleen voor de vleespakketten en de waardebonnen, de overige producten kunnen alleen opgehaald worden in de winkel, tenzij anders aangegeven.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt, indien de consument gebruik heeft gemaakt van de optie ‘Thuis bezorgen’.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht, indien mogelijk ontvangt de consument eerder bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen, binnen 30 dagen./li>
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment dat de bezorging aan de consument in gang is gezet, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- De consument gaat zorgvuldig om met het bezorgmoment, het betreft verse producten (vlees/voedsel) en moet binnen 12 uur na aanbieding van de bezorger gekoeld worden.
- Wanneer de consument op het afgesproken levermoment niet thuis is, is de consument zelf verantwoordelijk voor het pakket/verse producten en de temperatuur van de producten. De ondernemer is niet meer verantwoordelijk voor de inhoud van het pakket en kan hier dus geen garantie meer op geven.
- Wanneer de consument niet thuis is, zal de postbode/bezorger proberen het pakket bij de buren af te leveren. De consument blijft zelf verantwoordelijk voor het pakket en de koeling van de inhoud.
- Wanneer de consument niet thuis is, zal de postbode/bezorger een notitie in de brievenbus doen, indien mogelijk.
Artikel 9 - Betaling
- De consument is de betaling verschuldigd wanneer de overeenkomst met de ondernemer is aangegaan, zie artikel 5.
- De consument is verplicht de betaling vooraf te voldoen per bank, mits de consument kiest voor de verzendmethode ‘Thuis bezorgen’.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- Wanneer de betaling niet is voldaan, gaat de ondernemer niet over tot verzending van de producten. Uiteraard kan de betaling in de winkel voldaan worden en kan de consument de producten ter plekke meenemen.
- De consument kan optie ‘ophalen in de winkel’ en ‘betalen in de winkel’ aangeven bij de bestelling. De bestelling zal op de afgesproken datum en tijdstip klaar zijn, tenzij anders is overeengekomen.
- Wanneer de consument kiest voor de optie ‘ophalen in de winkel’, dient de orderbevestiging per mail digitaal of op papier getoond te kunnen worden.
- Bij het ophalen van een bestelling in de winkel, kan naar een betalingsbewijs worden gevraagd.
- Alleen in de winkel kan er met een waardebon betaald worden.
Artikel 10 - Klachten
- De consument kan een klacht per post of digitaal insturen naar het adres vermeld in artikel 2.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 11 - Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.